Case Unico Travel
Unico Travel streeft ernaar om reizigers op een unieke en exclusieve manier kennis te laten maken met Latijns-Amerika. Ze wilden beter zichtbaar worden in de zoekresultaten van Google, maar dat was voor hen een uitdaging door de sterke concurrentie van grote reisorganisaties.
Op basis van een long-tail keyword strategie begonnen ze op mijn advies te bloggen over hun reizen en bestemmingen. Deze artikelen deelden ze via social media en e-mailmarketing. In de loop van de tijd resulteerde deze strategie in in veel topposities in de zoekresultaten van Google. Ze verschenen ook als featured snippets bij bepaalde zoekopdrachten.
Na het succes van deze long-tail keyword strategie hebben we besloten om de sitestructuur aan te passen om ervoor te zorgen dat de blogartikelen de landingspagina’s beter ondersteunen. Dankzij slimme interne links genereerden we meer verkeer via de artikelen naar de landingspagina’s. Deze landingspagina’s begonnen daardoor ook beter te ranken.
Resultaat
Organisch zoeken is nu het belangrijkste kanaal voor Unico Travel en is in 2022 met meer dan 500% gegroeid ten opzichte van 2018.