Case Habari Travel
Habari Travel is de enige Oeganda specialist in Nederland. Al meer dan 20 jaar bieden zij reizen aan naar deze prachtige bestemming. Het ontmoeten van de berggorilla’s is een van de hoogtepunten. Op de Vakantiebeurs hebben we afgesproken om een nieuwe website te ontwikkelen en om te zetten naar WordPress.
Mede door de nieuwe website presteerden de Google Ads-campagnes beter en nam het aantal boekingen flink toe. Habari Travel begon het luxeprobleem te krijgen dat ze een tekort aan personeel en auto’s hadden.
Toen de nieuwe website klaar was, zijn we ook begonnen met het volgende:
- Sociale media
- E-mail marketing
- Website chat
- Conversie-optimalisatie
SEO-strategie
Er was in het begin nog geen sterke focus op SEO, maar corona begon daar verandering in te brengen toen er weer een nieuwe website gebouwd werd met behulp van een externe webbouwer. We deden uitgebreid zoekwoordenonderzoek en verzorgden contentplanning. Hierbij hielden we rekening met de zoekintentie van de websitebezoeker en de fase in hun customer journey.
Resultaat
Een sterke mix van longtail-keywords met informatieve inhoud en head-keywords met commerciële intentie vormde de basis voor de websitestructuur. De informatieve inhoud ondersteunde de belangrijke pagina’s, zoals de Oeganda-pagina, via interne links.
Hierdoor staat deze Oeganda-pagina nu structureel op de eerste pagina in Google, samen met de tourpagina’s en de berggorilla-infopagina’s. De gemiddelde positie op de zoekwoorden die we hebben geoptimaliseerd groeide met 17.